subota, 20. studenoga 2010.

18.11. The Valkyrians & Eve and The Evils @ Medika, Zagreb

Iako umoran od koncerta u Sloveniji, te ne zadovoljan zbog činjenice da se koncert održava u „autonomnom kulturnom centru“ Medika (jako lijep naziv za centar koji je financiran od strane grada, države itd. te koji postoji samo zato jer su hipiji dali guze Bandiću), odlučio sam otići na The Valkyrians jer su me oduševili svojim nastupom dan ranije u Sloveniji. Ovoj pozitivnoj odluci je pogodovala i činjenica da se Matić sprijateljio s The Valkyriansima i napravio tzv. „guest listu“ po kojoj smo svi mi što smo ošli u Sloveniju trebali dobit besplatni upad. Ako uzmemo činjenicu da nam je otišlo 159 kn na prokleti vlak (te da smo još čekali 15 minuta da HŽ-ovac napiše karte ručno, kao da nismo u 21. stoljeću u kojem postoji stvar zvana – računalo!) ovo je sasvim „pošteno“.

Našao sam se s prijateljicom i zaputio prema badnićevoj hipi birtiji. Tamo se već ekipa lijepo okupila, a eto konačno sam se upoznao i sa skinhead-reggae drugom iz Krapine. Da bi stvar bila još više hipi od Medike, odjednom se pojavio neki maloumni kreten (koji sebe sigurno naziva umjetnikom), te se počeo derati „kokice, kikiriki“, da bi nakon toga počeo izvoditi svoju maloumno-šizofrenu „predstavu“ koja se sastojala od vrištanja, kreveljenja i ostalog šizofrenog hipie preseravanja. Ne znam što si taj lik u svojoj sjebanoj glavi misli, valjda da je neki umjetnik koji propitkuje granice društva i umjetnosti, no poručio bih mu da si nađe pošten posao i prekine zagađivat ljudima prostor svojom retardiranom pojavom.


Kako je lik prestao biti zanimljiv nakon 3 minute, te je postao davež otišao sam unutra na predgrupu. Pregrupa je bila Eve and The Evils, ska-punk bend iz Zagreba. Moram biti iskren i reći kako mi se ovaj bend baš i ne sviđa. Ne volim baš toliko taj ska-punk i miješanje distorzije i ska (paše mi u rijetkim slučajevima npr. Redskadrila, The Skoidats itd.), iako me onaj ska tn-tn-tn-tn uvijek tjera na barem mrdanje desne noge :) Ukratko, želim im svako dobro, ali to nije „my cup of tea“.

Več na samom početku pojavio se problem oko „guest liste“. Naime čovijek nije sam sebe stavio na listu, a kako je bio pijan nije se mogao sjetiti imena jednog i prezimena drugog frenda koji su išli s nama u Sloveniju. Krizu smo riješili time što sam otišao po Valkyrianse koji su rekli da mu daju besplatni upad (iako su ova druga dvojica ispušila za 35kn). Pouka ovoga je ne dajte pijanim ljudima koji cijeli dan štucaju da slažu „guest liste“ :D

The Valkyrians su opet rasturili! Iako sam se bojao da će u Medici biti puno lošiji koncert zbog zvuka, na kraju je ispalo jako dobro. Set pjesama isti kao i dan ranije, ali ipak proširen. Kako mi je rekao pjevač nisu mogli svirati dulje u Sloveniji jer su The Skatalites rekli da žele svirati u toliko i toliko, jer ipak su stari ljudi, pa da mogu ranije ići spavati. Naravno, da sam odmah zamolio i lika da sviraju Big Six od Judge Dreada koji se nalazi kao bonus stvar na njihovom novom albumu (u CD verziji samo, nažalost). Dakle, kako već rekoh – koncert na razini. Hitovi s oba albuma, a padale su i obrade Advertsa Gary Gilmore's Eyes (nije baš nešto u ska verziji), Sham 69 Borstal Breakout, The Clash Carrer Opportunities, Dead Kennedys To Drunk To Fuck (isto nije nešto) itd. Ispalo je da su na kraju više svirali obrada, a to je i publika tražila, nego svojih originala. To malo ispadne glupo, jer ipak se i oni kao bend trude da isfuraju neke svoje stvari i da se to ljudima svidi, a opet svi uvijek traže obrade, pa svaki ska bend ispadne kao bend za „svadbe i sprovode“. Na zadnjoj stvari I Don't Wanna Go su pozvali i cijelu publiku na binu, pa je situacija ličila pomalo na koncerte Mr. Symaripa (samo nije bilo zgodnih skinjeta haha) ili to kad The Specials sviraju Skinhead Moonstomp 1979 (osim što kada gledaš to dva dana kasnije na YouTubeu gledaš „tko je taj kreten? ah, to sam ja“).

Sve u svemu, dobar gig koji će mi zasigurno dugo ostati u pamčenju. Što se tiče samih Valkyriansa, definitivno su mi porasli u očima nakon ovog nastupa. Ovu energiju koju imaju na koncertima jednostavno nisu uspjeli „ubaciti“ na albume, tako da svima preporučujem da ih prvo pogledaju uživo :)

1 komentar:

  1. uskoro ovaj i još neki tekstovi s ovog bloga u tiskanom izdanju PLANet magazina (http://planetmagazin.net)

    OdgovoriIzbriši